dunia

assalamualaikum

tengokkan keadaan malaysia sekarang ni, memang agak teruk. ekonomi merudum, gejala sosial yang teruk, pencemaran, dan lain2 lagi. perkara yang paling terkesan bagi aku sekarang ni adalah ekonomi yang sangat teruk.

mifzal memang allergi susu lembu. baru 3 hari lepas aku cuba susu kambing yang pak long mifzal bagi, memang allergi jugak. jadi memang mifzal boleh minum susu soya je la. sejak afifah meninggal, memang aku bagi isomil je. alhamdulillah mifzal boleh minum susu tu. dulu rasenya aku beli isomil tu dalam RM73 kot. memang mahal sikit la isomil ni. tapi takpe la, anak sorang je pun nak tanggung. makin lame makin naik. minggu lepas aku beli dah jadi RM 76.80. ni harga naik dalam mase 3 bulan.

kita yang masih hidup ni masih lagi bersusah payah dengan kehidupan. banyak benda yang difikirkan untuk survive. dalam keadaan berusaha untuk merancang kehidupan dunia, jangan lupa untuk merancang untuk kesyurga nanti. perlu berusaha lebih untuk akhirat.

al-Fatihah buat nur 'afifah bt mohd ghazi. moga Allah pertemukan kita disyurga nanti, insyaAllah.


0 comments:

Post a Comment

'abdullah'