aku terima nikahnya

assalamualaikum

harini ulang tahun perkahwinan aku dengan afifah. 27/10/15. alhamdulillah, sempat la jadi suami lebih kurang 2 tahun lapan bulan. moga Allah satukan kami kembali di syurga, insyaAllah.

masih ingat lagi macam mana aku bagitau aboh yang aku nak kahwin.

aku: aboh. hafiz rasa sampai masa doh ni hafiz nok nikoh.
aboh: hahaha. ok2. nanti aboh bincang.

rasanya perbualan ni dalam sebulan lebih aku start kerja. alhamdulillah akhir posting pertama, aku kahwin.

cukup la ak cerita sikit2. lebih2 aku simpan dalam ingatan.  aku belanja gambar je.


 ketibaan hero

 detik cemas IC tertinggal kat gemas

belum apa2 lagi dah suruh aku duduk kat tengah2

heroin baru keluar

 khutbah kahwin. soalan yang kena tanya. "apa rukun kahwin." seperti sepatutnya, jawapan diberi dengan tenang depan bakal mertua.

 akad. geng sekali lafaz dengan satu nafas.

 :)

malu sungguh

"sila abang makan."..."tolong le cedok yang."

 "abang jugak yang kene cedok." seharian tak lalu makan. lepas akad, selera besar.

gambar dengan famili senget semuanya. nanti le upload. takde ambil professional photographer. jadi le dengan apa yang ada. 

selalu timbul perasaan gembira bila membayangkan aku dengan afifah disatukan semula. moga Allah makbulkan. ameen.

wallahu'alam

Abdullah Mifzal

assalamualaikum.

abdullah mifzal nama yang diberikan oleh arwah ummi dia dulu. langsung aku tidak campur tangan melainkan aku setuju sahaja. sebab afifah yang mengandung dan melahirkan. jadi aku pasti afifah sudah memilih nama yang terbaik untuk anak kami itu. tapi aku dah booking nak bagi nama untuk anak kedua kami. tapi rancangan Allah mengatasi segalanya.

melihat mifzal membesar ni membuatkan aku sangat teruja. aku akui selepas afifah meninggal, banyak tanggungjawab aku terhadap mifzal aku abaikan. alhamdulillah, aku punya mama dan adik aku, farah yang membantu aku mendidik mifzal.

melihat gelagat mifzal, kadang aku jadi sedih memikirkan yang ummi dia tak sempat melihat mifzal membesar. dan lebih alu sedih bila memikirkan mifzal membesar dalam keadaan dia tak sempat mengenali umminya.

abi doakan mifzal jadi anak yang soleh, yang selalu berjuang pada jalan Allah, dan tidak lupa untuk mendoakan ummi dan abi. ameen.



dunia

assalamualaikum

tengokkan keadaan malaysia sekarang ni, memang agak teruk. ekonomi merudum, gejala sosial yang teruk, pencemaran, dan lain2 lagi. perkara yang paling terkesan bagi aku sekarang ni adalah ekonomi yang sangat teruk.

mifzal memang allergi susu lembu. baru 3 hari lepas aku cuba susu kambing yang pak long mifzal bagi, memang allergi jugak. jadi memang mifzal boleh minum susu soya je la. sejak afifah meninggal, memang aku bagi isomil je. alhamdulillah mifzal boleh minum susu tu. dulu rasenya aku beli isomil tu dalam RM73 kot. memang mahal sikit la isomil ni. tapi takpe la, anak sorang je pun nak tanggung. makin lame makin naik. minggu lepas aku beli dah jadi RM 76.80. ni harga naik dalam mase 3 bulan.

kita yang masih hidup ni masih lagi bersusah payah dengan kehidupan. banyak benda yang difikirkan untuk survive. dalam keadaan berusaha untuk merancang kehidupan dunia, jangan lupa untuk merancang untuk kesyurga nanti. perlu berusaha lebih untuk akhirat.

al-Fatihah buat nur 'afifah bt mohd ghazi. moga Allah pertemukan kita disyurga nanti, insyaAllah.


'abdullah'