balik kampung

assalamualaikum

alhamdulillah berkesempatan pulang ke gemencheh hujung minggu baru2 ni. insyaAllah akan cuba untuk pulang ke kampung mertua sekerap mungkin. bagi mifzal main dengan makcik2, pakcik2, tok dan tokwan.

bila balik ke mrsm gemencheh, aku banyak teringat kat arwah afifah. kat sane la dulu kami bertunang dan nikah. 5/2/12 - bertunang, 27/10/12 - nikah. banyak sangat memori. dulu masa arwah ada, ada jugak teringat, tapi bila dah takde ni, lagi mendalam aku duk fikir. ye lah, manusia ni selalu menghargai sesuatu bila benda tu dah takde.

mifzal pun nampak seronok la main dengan tok, tokwan, mak anjang, pakteh. takde nampak macam tak kenal pun. mifzal pun memang jenis tak takut kat orang pn. jadi alhamdulillah, mudah nak jaga mifzal ni. mak pun nampak seronok main ngan mifzal. dah itu la satu2nya benda berharga yang arwah tinggalkan. nak kata tinggalkan harta, sekarang ni memang harta macam dah takde nilai. yang kami harapkan sekarang, moga Allah ampunkan arwah, terima amalnya, dan dengan rahmat Allah, Allah masukkan afifah ke syurga..

semalam masa patah balik, mifzal menangis dalam kereta. dekat sejam aku ngadap mifzal nangis. hm.. aku memang la tak boleh nak dengar mifzal nangis lama2 ni. sebak duk mikirkan takde ummi nak mujuk. hilang sabar la jugak dalam kereta tu. maafkan abi ye mifzal. aku stop sekejap kat tol hospital sungai buloh, angkat dari carseat dan peluk mifzal. baru la berhenti nangis. lentok kepala atas bahu aku, sedu2. kalau la fifah ada lagi, bole la pujuk mifzal. takde la sampai nangis lama2 camtu.

doa abi supaya mifzal jadi anak soleh, dikuatkan iman. dijauhkan dari segala maksiat. anak yang selalu ingat dengan abi dan ummi dalam doa. kita sama2 usaha moga Allah pertemukan kita dengan ummi dalam syurga nanti. insyaAllah


dalam perjalanan balik sungai buloh. sebelum menangis.

mifzal makan dengan tok

memori

assalamualaikum


dah lame aku berhajat nak beli laptop baru. sebelum afifah meninggal lagi aku dah plan.

alhamdulillah ada la beli imac. tujuan aku sebenarnya nak simpan gambar2 lama kami dan sedap sikit aku nak tengok balik gambar2 lama, screen besar. 

2 hari lepas aku mulakan proses transfer gambar2. jadi banyak la aku tengok gambar2 lame aku dengan afifah, pergi bercuti semua. makin lama tengok, rase makin rindu plak. tak sabar nak jumpe afifah lagi. moga Allah pertemukan kami semula di syurga dalam keadaan baik, insyaAllah.

gambar di kenduri wancah + aswati

terkenang

assalamualaikum


alhamdulillah semalam berkesempatan pergi ke majlis aqiqah anak sahabat lame, adib n dayah..keberatan juga nak pergi sebenarnya. sebab memang tak berminat sangat nak berjalan. sekrang aku nak duduk dengan mama aboh atau mak ayah, tu je.

tahniah buat adib n dayah. moga anak menjadi bekal di hari mendatang. insyaAllah.

sampai sana jumpa syafiq T n eli dengan anak diorang. dah beso dah. alhamdulillah. sebak la jugak tengok anak diorang ibunya yang dukung. hmmm.. teringat kat fifah n mifzal. termenung lame aku.

niat aku ke walimah sahabat lagi sorang aku batalkan. sane lagi rmai sahabat bawak anak isteri, tak sanggup aku nak berdepan.

moga Allah berikan kekuatan untuk aku menempuh hari mendatang, insyaAllah.

                                 
raya 1st sebagai suami isteri.

mifzal umur setahun

assalamualaikum..

alhamdulillah,setahun sudah anak abi n ummi.moga abdullah mifzal jadi anak soleh,bole doakan abi n ummi nanti 😊


buat arwah afifah, abang doakan semoga Allah ampunkan dosa2 sayang, dilapangkan kubur, diterangi kubur dengan nur, diteguhkan pendirian di alam sana. insyaAllah abang usahakan yang terbaik supaya Allah pertemukan kita di syurga.

alfatihah

'abdullah'