balik kampung

assalamualaikum

alhamdulillah berkesempatan pulang ke gemencheh hujung minggu baru2 ni. insyaAllah akan cuba untuk pulang ke kampung mertua sekerap mungkin. bagi mifzal main dengan makcik2, pakcik2, tok dan tokwan.

bila balik ke mrsm gemencheh, aku banyak teringat kat arwah afifah. kat sane la dulu kami bertunang dan nikah. 5/2/12 - bertunang, 27/10/12 - nikah. banyak sangat memori. dulu masa arwah ada, ada jugak teringat, tapi bila dah takde ni, lagi mendalam aku duk fikir. ye lah, manusia ni selalu menghargai sesuatu bila benda tu dah takde.

mifzal pun nampak seronok la main dengan tok, tokwan, mak anjang, pakteh. takde nampak macam tak kenal pun. mifzal pun memang jenis tak takut kat orang pn. jadi alhamdulillah, mudah nak jaga mifzal ni. mak pun nampak seronok main ngan mifzal. dah itu la satu2nya benda berharga yang arwah tinggalkan. nak kata tinggalkan harta, sekarang ni memang harta macam dah takde nilai. yang kami harapkan sekarang, moga Allah ampunkan arwah, terima amalnya, dan dengan rahmat Allah, Allah masukkan afifah ke syurga..

semalam masa patah balik, mifzal menangis dalam kereta. dekat sejam aku ngadap mifzal nangis. hm.. aku memang la tak boleh nak dengar mifzal nangis lama2 ni. sebak duk mikirkan takde ummi nak mujuk. hilang sabar la jugak dalam kereta tu. maafkan abi ye mifzal. aku stop sekejap kat tol hospital sungai buloh, angkat dari carseat dan peluk mifzal. baru la berhenti nangis. lentok kepala atas bahu aku, sedu2. kalau la fifah ada lagi, bole la pujuk mifzal. takde la sampai nangis lama2 camtu.

doa abi supaya mifzal jadi anak soleh, dikuatkan iman. dijauhkan dari segala maksiat. anak yang selalu ingat dengan abi dan ummi dalam doa. kita sama2 usaha moga Allah pertemukan kita dengan ummi dalam syurga nanti. insyaAllah


dalam perjalanan balik sungai buloh. sebelum menangis.

mifzal makan dengan tok

1 comments:

Anonymous August 24, 2015 at 7:23 AM  

Semoga terus tabah..amiin

Post a Comment

'abdullah'