teluk intan

assalamualaikum


alhamdulillah masih diberikan ruang oleh Allah untuk menulis.

baru2 ni sempat aku melawat maklang fifah di teluk intan. lame tak jumpa, dan jarang jumpa pun. seingat aku dua kali je jumpa maklang n arwah paklang. masa aku kahwin dan masa safwan kahwin.

memang kampung maklang di teluk intan. depan hospital je rumahnya. rase teruknye aku ni langsung tak pergi ziarah masa kerja di teluk intan. jadi walaupun tak rapat, aku nak cuba jugak la buat mana yang aku mampu untuk keluarga maklang ni.

aku tinggal di teluk intan dengan arwah fifah lebih kurang 2 tahun. start lpas 4 bulan kerja sampai la habis houseman. jadi sebenarnya aku duk di sungai buloh dengan fifah tak sampai setahun pun.

banyak kenangan dengan arwah di teluk intan. haritu sempat singgah sana 2 hari. jalan2, lalu jalan yang kitorang selalu pakai, tengok kedai yang kitorang selalu singgah, kedai kitorang sewa baju kahwin. banyak sangat memori dengan arwah kat sane. rase macam baru je jalan2, bergurau, sembang ngan arwah semalam.

jadi alang2 dah melawat maklang di hospital, aku pun gi la jalan2 kat dalam hospital tu. kebanyakan staffnurse kenal la. bukannye minta simpati, saja melawat tanya khabar. lame tak jumpa. lagipun fifah dah  takde ni, sape lagi la aku nak jumpa selain daripada orang yang pernah singgah dalam hidup dia kan.


bila la Allah nak temukan kami lagi. lame tak jumpa.

al-fatihah

0 comments:

Post a Comment

'abdullah'