macam2

assalamualaikum

bosan2 bace CPG, ak pn ambik kesempatan update blog sket. sekarang aku dah posting family medicine. kirenye macam klinik biase la. sebelum ni O&G. mmg superb. bleh tahan minat aku kat o&g ni. ni la die supervisor aku, prof zainul.

prof zainul with his jokers..zzz

banyak pengalaman y aku dapat duk kat wad kuning ni. alhamdulillah. obstetrician mgkn? haha.. xkan punye. ramai lagi gadis2 hebat y bleh jd. aku nak jd lecturer preclinical...stkt ni la..

skrg kat family medicine performance aku buruk sket. banding ngan o&g, jauh sgt la bezanya. bndg ngan peads, mmg nk dekat same..haha..ape bleh buat, broad sgt. study group pn xjalan. bace la mne bleh. dgn CPG y bertimbun, aku baru bace 4 kot. tp ak bace posting2 lain punye skali skrg ni. tgh usaha bace ortho, opthal etc..byk sgt, konfem xabih.. xpe, y pntg usaha!

final exam tggl lg 5 bulan, byk lg nk kene bace. rase takut 2 xde la sgt. ptt kene ad la kn. mgkn xkesah sgt kot. klu fail, ape effect? sambung JPA, keje lambat, gaji lmbt, kuar UKM lmbt. sume bnde ni insyaAllah bleh handle pye..last skali ni y xleh, kawen lmbt! jd, nk xnak kene abihkn gak bulan 3 ni..hoho

moga sahabat2ku sukses selalu, dipermudahkan segala jalan mndapatkan ilmu. moga kite sume diberikan y terbaik! insyaAllah

reflection
ada org gajinya 10k, bleh beli mcm2, hidup mewah, rumah besar, kete besar, tp still merungut sbb rase xckup lg.
org kmpg gaji 600, tahan makan, pakai kapcai buruk je, umah pn usang gle, tp still bleh senyum n merasa cukup dgn apa y ada.
bnde jd dpn mate sndri, ak pn jadi plek. bese dlm drama je kn. mgkn berkaitan keberkatan. kemana duit y dblnjakan, rase syukur dgn nikmat Allah.
atau mgkn kurg sedekah..
ada org bersedekah, tp mempersoalkan plak org y mntk sedekah. risau sindiket la, tipu la.
sedekah je tanpa ragu. y pntg kte bersedekah. same2 lah kte ye, insyaAllah =)

wallahu'alam

0 comments:

Post a Comment

mohd hafizuddin bin azman