berhati-hati

assalamualaikum

alhamdulillah diberi sedikit kelapangan oleh Allah untuk menulis. sekarang aku dalam proses menghabiskan buku 'gerakan freemasonry, musuh dalam menghancurkan Islam' karangan Hj. Nik Azran Muhamed dan Hj. Mohd Mahadi Hj. Isa. aku ceritakan mana yang aku ingat la ye. nak buka balik buku tu memang tak menulis la aku.

freemason ni gerakan yang digerakkan oleh golongan yahudi laknatullah dalam usaha untuk mendapatkan palestin dan seterusnya membina haikal sulaiman di tapak masjid al-aqsa. panjang sangat aku nak terang detail2 ni. secara ringkasnya, freemasonry ni adalah 1 organisasi yahudi antarabangsa yang bermujahadah untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, merosakkan kehidupan politik, ekonomi dan sosial di negara2 yang dimasukinya(malaysia ni salah 1 la ye).

freemason ni dah ditubuhkan pada tahun 37 masihi (lama dah tu). pertubuhan ni memusuhi semua agama dan mereka pada awalnya concentrate pada agama kristian katholik. tapi selepas revolusi eropah pada kurun ke-17, diorang ni alih perhatian kepada agama islam dengan menerapkan idea sekularisme (agama dan pemerintahan diasingkan) dan komunisme.

jadi di malaysia ni sendiri ada pertubuhan yang mengamalkan sekularisme ni. tak perlu ilmu yang sangat tinggi kalau nak faham siapa yang mengamalkan sekular ni. cukup la dengan mendengar kuliah mingguan di surau2 kecil, pasti manusia yang berfikir tahu mana yang sekular. pemerintahan lain, agama lain. bukankah islam itu agama yang menyeluruh. meliputi semua perkara. bab doa masuk ke tandas pun Allah ajar, takkan bab pemerintahan yang begitu penting Allah tak ajar hamba2-Nya. keluar dari mulut2 manusia yang menafikan hukum Allah tapi menyatakan kepada rakyatnya,"kami meletakkan islam sebagai panduan untuk memerintah."

hukum hudud dinafikan. dikatakan tidak relevan, maka diberikan penyelesaikan berlandaskan nafsu semata2 (masyitah). terkini, judi dihalalkan. orang yang berkata itu tidak lain dan tidak bukan orang islam sendiri yang mendakwa dirinya melaksanakan pemerintahan mengikut cara islam. tiada yang dapat menyelesaikan satu kemaksiatan dengan melakukan kemaksiatan yang lain. orang berzina diberikan kondom. orang hisap dadah diberikan jarum percuma. panas hati aku dengan golongan ni.

"Dan sesiapa yang mencari selain Islam sebagai Din (cara hidup) maka sesekali tidak diterima dan ia diakhirat kelak dari golongan mereka yang rugi" ali imran : 85

maaf, lari tajuk sikit. biasala, lama tak menulis. macam2 nak letak.

freemason ni bergerak bawah pertubuhan2 kebajikan dan berselindung disebalik pertubuhan2 tersebut untuk melaksanakan misi dan visinya. di malaysia, freemason ni dah mula tahun 1511. benda ni jelas bila urusan agama terbatas pada bidang2 tertentu sahaja (sekularisme la tu). sampai sekarang pun ada. jadi memang dah lama la freemason duk kat malaysia ni. sekarang diorang pun dah berjaya membawa idea2 mereka masuk dalam malaysia. perancangan freemason ni sangat teliti. mereka memandang suatu perkara yang sangat panjang sampai sekarang, dah 499 tahun freemason bertapak di malaysia. pergh, memang berjaya diorang ni.

aku kagum dengan perancangan freemason ni. memandang suatu yang jauh dan yakin dengan usaha mereka ni. tapi jangan risau, sekarang pun islam dah ada gerakan2 yang nak compensate freemason ni. jika semua orang beriman mati pun, pasti dan pasti Allah akan menjaga agama islam ni.

allahu'alam

4 comments:

wardah May 20, 2010 at 7:05 PM  

Pengisian yang menarik, sebab ramai yang dah macam lupakan isu freemason dan palestin.

buku tu memang sangat detail penjelasannya dan menarik.

Amanat Syeikh Ahmad Yasin amat memberi kesan..

" Adakah kalian tidak memiliki kekuatan berdoa untuk kami?"

insyaAllah, jadikan ini sebagai amalan'. Kita tak mampu berperang di sana, jadi mari 'berperang' di sini dan berdoa untuk mereka.

Wallahualam

ni'am May 22, 2010 at 11:50 AM  

tp pada aku freemason nih syaitan dan bukannya kumpulan manusia itu sendiri pasal dah berkurun2 pertubuhan nih ader sejak dari zaman firaun lagi.
cube ko fikir buat aper dioarang susah2 g pindah palestine yang dikelilingi negara islam tuh, kononnya itulah tanah yang dijanjikan oleh tuhan mereka, bro, yahudi ni mane percaya tuhan, yang percaya tuhan nih yahudi bodoh, yahudi pandai nak lawan tuhan ader ler. yahudi skang dah selesa dok kat usa, boleh men salj, x payah nak susah2 g israel. yahudi=duit.
memang respek plan diorang pasal syaitan tolong secara direct, macam kita guna jin nak kebal jugaklah kirenyer.
freemason x silap ak adalah ahli ukur batu kan ?
diorang saje namakan diorang ahli ukir kerana nak masukkan simbol2 syaitan dalam construction so kuasa syaitan akan bertambah kuat,
pelik tapi benar,
betullah diorang nih anti semua agama pasal tu ler geng2 diorang nih buat fitnah yang nabi isa dirurunkan untuk menebus dosa manusia sehingga menyebabkan pensaliban baginda. last2 diorang reka2 character jesus bersamaan tuham amon RA waktu firaun. so sekarang yang tinggal adalah islam, itupon dengan senang dikawal dengan sekularisme, bole pinjam bro lepas noh buku tersebut

ibnu azman May 22, 2010 at 4:41 PM  

bro...yahudi pn ad kitab.talmud.dah kate diorg realisasikan kate2 dlm kitab 2.mst la diorg ni caye kpd sesuatu. y diorg nk org lain xpercaye tuhan ataupn ksamarataan dalam semua agama.'agama nasional' katenye.
ko bce dlu buku 2.ko akn paham insyaAllah..wancah pye.nnt ak bgtau

ni'am May 24, 2010 at 3:41 AM  

talmud(old testament) tuh pon diorang dah ubah mengikut kehendak diorang, silap2 semua tuh freemason yang reka2, pada aku diorang nih nak kuasai dunia jerr, yang soh diorang g invade pelstine tuh syaitan pasal diorang buat deal...macam dalam movie2 tuh, der ader agreement, dalam arrival ad citer pasal interdimentional communication tapi x tau lah dalam contact diorang ngan setan tuh ader plan aper sebenarnyer, ad teori 2012 nih ad satu lagi masterplan diorang, cari the lucifer project kat utube,

Post a Comment

mohd hafizuddin bin azman