luahan hati seorang hawa

assalamualaikum

aku terbaca buku sahabat aku ni. aku salin balik ja.
walaupun aku bukanlah kaum hawa, tapi benda ni satu peringatan buat aku, kaum adam. boleh tahan pedas aku baca ni. lagi2 yang 2nd part.

lelaki yang kami rindui,
hanya iman penggerak hidupnya,
tiangnya agama,
batinnya taqwa,
iman teguh didada,
hatinya sarat cinta,
kepada Allah dan Rasul-Nya,
suluhannya bukan nafsu semata-mata,
tapi ihsan di jiwa.

lelaki yang kami rindui,
malamnya syahdu dek tangisan,
tidak terbuai dek lena yang panjang,
munajatnya pilu penuh keinsafan,
sujudnya penuh kehambaan,
getarkan neraka jahannam,
agar tidak menyentuh ibu, adik, kakak, anak isteri tersayang.


ni sebahagian je yang larat aku tulis balik.dan part2 yang menyentuh perasaan aku je.
nak baca yang lain2.pinjam la buku tu kat sahabat aku tu.nama -rahsia.tanya aku sendiri..

buat kaum adam. tanggungjawab kita sangat la berat. macam aku sendiri, kalau ditakdirkan bapaku pergi dulu, tanggungjawab untuk jaga ibu dan adik letak pada bahu aku.

dan juga satu hari nanti, pasti kita akan ada 1 keluarga yang sudah pasti kitalah yang akan menjadi ketuanya. masa 2, segala apa yang kita lakukan untuk 'anak buah' kita akan dipersoalkan di akhirat kelak.

apa persiapan yang dah kita lakukan?

p/s : mungkin ni post terakhir sebelum exam. doakan aku dan sahabat2ku yang lain mendapat apa yang terbaik untuk exam ni.

wallahu'alam

2 comments:

Anonymous February 25, 2010 at 7:38 PM  

Salam..subhanallah. Semoga mnjadi pemimpin yg baik. Amin~

ibnu azman February 26, 2010 at 2:04 AM  

wsalam...insyaAllah..doa2kn la ye

Post a Comment

mohd hafizuddin bin azman