aku dah kawen!

assalamualaikum

alhamdulillah dah dekat 3 minggu aku kawen ni. memang best la (kawen cepat2 wei!)
berbanyak terima kasih kepada mama, aboh, mak, ayah, ahli keluarga, kawan2 yang bersusah2 dalam semua hal.

lain sket la bila kawen ni.tanggungjawab banyak. sampai sekarang pun aku ada benda yang miss. takpe, belajar slow2.

dulu beli makan sorang je. sekarang kena beli tuk 2 orang.
dulu malas makan tak payah susah2 gi cari makanan. sekarang malas makan kena jugak g beli, zaujah kena makan jugak kan.
dulu bagi duit kat adik je. sekarang tambah lagi sorang (tambah adik ipar ada lagi 2 orang tengah belaja ni. setakat ni selamat lg.haha)
dulu basuh baju sekali seminggu. sekarang selang sehari! 
dulu jemur baju 2 pasang je. sekarang tripple!

tapi takpe, berbaloi.

dulu balik bilik takde food, sekarang ada food tunggu.
dulu tak yah lipat baju, lepas jemur trus pakai. sekarang cari baju dalam almari ada orang lipatkan.
dulu stokin pakai buang. sekarang tiap2 hari tukar stokin.
dulu balik oncall kul 2 pagi konfem orang tido. sekarang siap ada orang teman makan.
dulu nak minum sarsi kena bancuh sendiri, sekarang ada orang bancuhkan.
nak list sume memang tak cukup ruang.
banyak sangat kelebihan.

makin banyak kelebihan ni memang bertambah la tanggungjawab. bukan free2 je dapat best. kena banyak tolak ansur gak.

kena pulak tengah posting peads (kanak2). same posting, tapi jumpa kul 5pm-6.30am je. wad lain2. ketua pulak sampai sekarang tak bagi same off. hangin betul aku. tiap2 kali off aku melangut sorang2 kat bilik.

layan gambar la ye :)


ketibaan hero


berdebar beb time ni. pak imam tanye rukun nikah. kacang je wei. tp duk tengah2 2, ketar2 aku jawab.


"aku terima nikahnye nur 'afifah binti mohd ghazi dengan mas kawen 200 ringgit tunai"
negeri sembilan memang tak boleh lebih rm200 eh mas kawen??


 selamat sudah


my family


my family jugak


ni la kali terakhir aku buat outdoor. segan gile wei!


member2 ukm. tq datang (wancah tiada dalam gambar)


owen the ipohboy (compressor yo!)


mak ayah alia suzane pun ada datang :)


sahabat dunia akhirat. cepat2 la kawen.

walaupun baju aku berkepak dan aku selekeh, takpe la. dah itu je yang baju pengantin pompuan paling sopan, simple.

buat majlis kawen ni, kalau nak jimat, memang boleh sangat, takde masalah. yang penting, kena ada rasa nak berjimat 2 :)

wallahu'alam

0 comments:

Post a Comment

mohd hafizuddin bin azman